Content marketing – dlaczego jest tak ważny dla Twojej działalności?

Firmy prowadzą działania marketingowe, które głównie opierają się na contencie. Jest to jeden z najważniejszych elementów, który dobrze wykorzystany, może przynieść wiele korzyści. Wiele agencji ma w swojej ofercie usługę opartą o działania content marketing. Sprawdźmy, dlaczego jest on tak istotny.

Czym jest content marketing?

Marketing tegu typu opiera się na tworzeniu treści użytecznych dla użytkownika. Zasadnym jest, że zazwyczaj nawiązuje on do naszej działalności, naszej gałęzi przemysłu w której się specjalizujemy. Przykładem może być wiele firm, np. e-grzejniki, lokalny potentat na rynku urządzeń grzewczych prowadzi bloga, na którym przekazuje użytkownikom wartościowe treści np. jak wyliczyć moc grzejnika, czy jaki typ grzejnika wybrać do łazienki.

content marketing na przykładzie e-grzejników
Darmowy wynik wyszukiwania na temat obliczania mocy grzejnika, źródło: Google

Co takie działania nam dają?

Główne wartości jakie zyskujemy to – zaangażowanie oraz uwaga odbiorcy. Pozyskany odbiorca, dzięki naszym działaniom może stać się w przyszłości naszym klientem. Dlatego tutaj ważne staje się to do kogo tworzymy, nie dla robotów Google’a, ale dla ludzi, bo ktoś to będzie czytał.

Content marketing jest pojęciem składowym inbound marketingu (może porozmawiamy o nim w przyszłości). Pozwala on na zwiększenie liczby organicznych wyszukiwań i zwiększenie ruchu na stronie.

grafika poglądowa, źródło: pexels.com

Odbiorca może stać się klientem, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży, a nawet zyskanie nowych a zarazem stałych klientów, którzy będą do nas regularnie wracać. Wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć, konwersję w postaci zakupu naszego produktu, czy zapis do newslettera.

Treści tego typu pozwalają na kreowanie naszego wizerunku w oczach odbiorcy. Stajemy się ekspertami w danej dziedzinie, przez co klienci będą liczyć się z naszą opinią. Budujemy również zaufanie, co sprawia, że chce się do nas wracać.

Content ma potencjał do angażowania użytkowników, przez co będą oni chcieli wyrażać swoje zdanie. Może być to przykładowo ankieta czy konkurs.

grafika poglądowa, źródło: pexels.com

Co może się jeszcze składać na content marketing?

Content to nie tylko blogi i artykuły, ale również:

  • podcasty
  • wideo
  • zdjęcia/grafiki/infografiki
  • webinaria

Mnogość pozwala na wybranie czegoś dla siebie, czegoś co dobrze zaprezentuje markę, ale również stanowić będzie wartość dla odbiorcy. Podczas pandemii webinaria stały się nader popularne, nie dość, że oszczędność – mniejsze koszty organizacji, to więcej osób może uczestniczyć w danej prelekcji. Wiele tych zwyczajów istnieje do dziś.

Poprzedni post związany z inbound marketingiem: Pracuj nad SEO – contentowe |

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments