E-commerce – na co uważać?

Rozwój internetu, wygoda użytkowników i rozwój sytuacji chociażby covidowej wpłynął na rozwój e-commerce (handlu internetowego). Ludzie często myślą, niestety błędnie, że stworzenie własnego sklepu jest czymś prostym a zarazem dostarczającym rzekę pieniędzy. Praca włożona w optymalizację może się zwrócić w postaci konwersji, lecz nie natychmiastowo.

grafika e-commerce
Źródło: Blog nazwa.pl

Na co zwrócić uwagę?

Sztuką jest, stworzyć platformę, która dla końcowego użytkownika nie będzie kolejną stroną, na której musi podać dane. Ważnym elementem jest cała otoczka, rozpoczynając od analiz rynku, po stworzenie interfejsu, funkcji, które pozwolą użytkownikowi na bezproblemowe działania na platformie. Trzeba pamiętać, nikt do nas nie przyjdzie od tak, ważne są działania marketingowe i reklama, jak w przedsiębiorstwach stacjonarnych.

Jest decyzja – działamy

Na początku warto się zastanowić nad kilkoma sprawami. Czy mamy odpowiednią wiedzę, chęci i będziemy szlifować platformę do perfekcji sami, czy zostawimy to agencji. Gdy chcemy mieć pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik, powierzmy pracę agencji. To ona wybierze domenę, powiąże ją już z gotowym systemem. Możemy też wybrać opcję stworzenia takiego systemu specjalnie dla nas, ale to generuje kolejne koszty. Zadba o SEO (Search Engine Optimization), SEM (Search Engine Marketing), SMM (Social Media Marketing). Agencja zajmie się np. przyciągnięciem klienta czy to zakomunikowaniem naszej obecności.

To co widzi klient

Poza całym zapleczem technicznym, ważny jest również projekt UI (User Interface) i UX (User Experience). Dobrze skonstruowany interfejs, ma dawać użytkownikom poczucie, gdzie co jest, aby nie dochodziło do sytuacji w których użytkownik porzuca nas, na rzecz kogoś innego. Chcemy zatrzymać go przy sobie i dać narzędzia, do zostawienia/wydania u nas pieniędzy.

Co wpływa na sukces e-commerce?

Na sukces sklepu ma wpływ wiele czynników, od marketingu, brandu, reklamy, po technologiczne zaplecze naszego sklepu. Aby nasz sklep dobrze działał musi być przejrzysty, funkcjonalny, intuicyjny.

Gdy mówimy o SEO warto sprawdzić naszą serię o tym:

Polecamy też post o SMM – Social Media Marketing – czym jest i jakie są jego cechy?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments