Google Ads – 3 porady, dzięki którym zaoszczędzisz pieniądze

Google Ads to narzędzie która pozwala dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów.
Jeżeli dysponujemy sporym budżetem, to nawet przy małym wkładzie czasu jesteśmy w stanie osiągnąć dobre wyniki. Tylko co z tego, skoro przepalamy nasze środki…

Dość często, gdy przejmuje kampanie w sieci wyszukiwania nowych klientów, to pada stwierdzenie:
„nic nie zmieniałem bo działało, a jak działało to po co zmieniać, są kliki…”.
W artykule przedstawię 3 sposoby jak uniknąć przepalania budżetu na naszym koncie Google Ads.

1. Google Ads – wykluczaj zbędne słowa kluczowe

Wchodząc na nasze konto Google Ads widzimy duża ilość kliknięć i całkiem spory CTR. Faktycznie CTR jest istotny chociażby przy wyniku jakości. Jednak sięgając głębiej widzimy coś jeszcze…

Google Ads - sieć wyszukiwania.

Widzimy wyniki wyszukiwania, przez które przepalamy ogromną ilość pieniędzy.
Czasami są to podobne słowa kluczowe, które ustawiliśmy, lecz z dodatkowymi słowami np. „darmowe”, „domowy sposób” czy wiele innych zależnych od branży.
Jeżeli oferujemy jakąś usługę odpłatnie, to warto prześledzić jakich fraz szukają użytkownicy, którzy klikają w naszą reklamę i odpowiednio je wykluczyć. Może się okazać, że większość przejść z kampanii, to hasła, np. z wyżej wymienionym dopiskiem „za darmo”. Osoby, które szukają usługi za darmo raczej nie będą zainteresowane naszą odpłatną usługą, przez co automatycznie przepalamy środki na „bezsensowne kliki”.

2. Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa

Przy tworzeniu kampanii w sieci wyszukiwania pojawia nam się obraz z zaznaczoną siecią reklamową.

Google Ads - zaznaczona sieć reklamowa.

Zacznijmy od tego, że sieć reklamowa nie jest zła – jest po prostu do czegoś innego.
Warto odznaczyć tę opcję przy konfiguracji lub tworzeniu kampanii, bo będziemy przepalać środki na kliki, które nie zaowocują konwersją. W skrócie: jeżeli zależy nam na sieci wyszukiwania, to na niej się skupmy, jeżeli zależy nam na formie graficznej, np. w formie remarketingu, to zróbmy osobną kampanię na sieć reklamową. Nie dość, że będziemy mieli większą kontrolą, to zaoszczędzimy sporo pieniędzy.

3. Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych

W Google Ads posiadamy aktualnie 3 typy dopasowań:

Google Ads - typy dopasowań słów kluczowych
https://support.google.com/google-ads/answer/7478529?hl=pl

Kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie ich przy wprowadzaniu słów kluczowych w naszej kampanii.
Nie ma odpowiedniej recepty, jaki typ dopasowania będzie najlepszy. Jest to kwestia ciągłej analizy i wyciąganiu wniosków.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments