Jak być zorganizowanym?

Większość z nas daje sobie postanowienie „będę osobą bardziej zorganizowaną”. Wybierając to najczęściej jako noworoczne postanowienie. Po chwili kiedy nam się nie udaje poddajemy się.
Jest kilka prostych zasad. Reguły są bardzo proste a po ich wprowadzeniu możemy już zauważyć efekty.

Każdy wie mało kto stosuje?

Pierwszą rzeczą o której każdy wie, a jeżeli przychodzi do korzystania to już zapominamy jest planowanie. Teraz jest tyle opcji do dobrego planowania. Możemy wybrać opcje które nam najbardziej pasują. Lubimy pisać ręcznie wybierzmy kalendarz. Dodatkowo istnieje wiele chociażby dostępnych w internecie często darmowych do wydrukowania list do planowania. Dla osób preferujących technologię, powstaje wiele aplikacji, które służą do planowania i posiadają powiadomienia. Po ustawieniu odpowiednio aplikacji będzie przypominać nam o czynnościach które mieliśmy do wykonania.  Jeżeli będziemy zapisywać i odznaczać zadania, które już wykonaliśmy z pewnością o niczym nie zapomnimy co mieliśmy zaplanowane.

Czy trzeba ustalać hierarchię zadań?

Kiedy ustalamy hierarchie powinniśmy pamiętać że dzień powinien być rozpoczęty od najważniejszego zadania. Kiedy wykonamy zaplanowane zadanie możemy wziąć za kolejne.

Każdy z nas zdaje sobie sprawę jak nasze skupienie rozpraszają powiadomienia przychodzące na nasz telefon czy aplikacje, które tylko marnują nasz czas i są zbędne w tym momencie. Kiedy jest czas na prace powinniśmy zrezygnować z czynności które rozpraszają nas. Pracując, zajmując się czymś ważniejszym powinniśmy być skupieni bo nikt za nas zadań nie wykona.  

Kontrolując czas i będąc osobą punktualną jest nam dużo łatwiej planować. Ustalajmy sobie deadline na wykonanie jakiegoś zadania. Ustawienie granic czasowych bardzo ułatwia, żebyśmy byli zorganizowanymi ludźmi.

Jak nie stresować się, że zabraknie czasu?

Warto do każdego zadania wliczyć dodatkowy czas. Wtedy możemy być pewni, że zdążymy. Nie stresując się a jeżeli wykonamy zadanie szybciej mamy chwilkę dla siebie.

Powinno się też wspomnieć, że na nasze zorganizowanie ma wpływ nasze otoczenie. Pracując przy biurku na którym jest mnóstwo karteczek, leżących obok długopisów nie pracuje nam się dobrze tylko wszystko rozprasza nasza uwagę. Tak samo przy pracy na komputerze, znajdźmy czas, poświęćmy chwilkę i uporządkujmy chociażby pulpit czy dokumenty abyśmy wiedzieli co mamy na naszych sprzętach.  

Trzeba mieć na uwadze też że pośpiech, który często nam towarzyszy jest złym doradcą. Jeżeli robimy coś szybko często wkradają się tam błędy. Automatycznie dokładamy sobie pracy i musimy powtarzać czynności dlatego lepiej zrobić coś raz a dobrze, niż później wracać do tego i poprawiać, tracąc czas.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments