Narzędzia marketera – z czego korzystamy w pracy

Wraz z rozwojem globalizacji, cyfryzacji, nastał czas, kiedy specjaliści od marketingu internetowego są tak samo potrzebni jak dobra księgowa w firmie. Większe firmy mają całe zespoły, mniejsze obsadzają tylko pojedyncze osoby lub wręcz zatrudniają zewnętrzne podmioty. Dziś uchylę rąbka wiedzy na ten temat i pokaże narzędzia marketera!

Google Analytics

Jest to w pełni darmowe narzędzie, pozwalające monitorować naszą stronę. Dowiemy się z niego między innymi, w jaki sposób użytkownicy znajdują naszą stronę, z jakiego kraju to robią czy chociażby z jakiego urządzenia korzystają. Narzędzie te pozwala nam tworzyć kampanie, w których to chociażby za pomocą specjalnych linków – UTM, możemy dokładnie obserwować źródła z jakich pochodzi akcja użytkownika. Do tworzenia takich linków możemy wykorzystać dostępne w sieci generatory. W takim linku szyfrujemy niejako wiele informacji, dla nas bardzo przydatnych.

logo narzędzia Google Analytics
analytics.google.com

Senuto

Przydatne, lecz płatne narzędzie do analizy strony i jej bezpośredniej konkurencji. Dowiemy się z niego jakie technologie zaimplementowane są na witrynie czy na jakie kategorie się ona plasuje. Największy użytek zrobi tutaj specjalista SEO, ponieważ może podejrzeć na jakie słowa kluczowe, tworzone na danym portalu są treści. Ciekawostka z analizy jednego z popularnych portali – narzędzie podsunęło mi słowo kluczowe yuo rybe, a po sprawdzeniu kodu strony go nie było, więc potraktowałem je jako błąd. Poza takimi wpadkami warte sprawdzenia, a można to zrobić za darmo, wykorzystując wersję standardową dostępną przez 14 dni.

logo narzędzia Senuto
senuto.com

Brand24

Kolejne narzędzie, za które trzeba zapłacić, lecz jest tego warte! Dostarcza ono wiele informacji na temat marki. Skanuje sieć w poszukiwaniu wzmianek o naszej firmie, przedstawia jej zasięgi i nie tylko. Tutaj możemy zobaczyć co klienci mówią o nas i jak. Chcesz wiedzieć, czy ćwierkają o tobie na Twitterze, albo piszą gdzieś na blogu? Tutaj poznasz to wszystko. Dodatkowo możesz przeczytać tą wypowiedź lub przejść do niej. Pamiętaj, tutaj zdrowa głowa się przyda, gdyż niektóre wyniki nie będą odnosić się akurat do ciebie i twojej marki.

brand24.pl

Hotjar

Świetne narzędzie do analizowania zachowania użytkownika na naszej stronie. Pozwala na obserwację na jakich elementach strona skupia najwięcej uwagi użytkownika. Wynikiem działania tego narzędzia jest materiał wideo, tzw. mapa cieplna. Tam, gdzie użytkownik najwięcej utrzymywał kursor, tam te pole będzie ciemniejsze. W zestawieniu z interfejsem możemy zobaczyć co powoduje największą konwersję a co najmniejszą, przez co możemy wprowadzić skuteczne zmiany na witrynie. Może inny kolor przycisku kup teraz?

logo narzędzia hotjar
hotjar.com

AnswerThePublic

Narzędzie nie mniej przydatne jak poprzednie i na dodatek darmowe. Pozwala na sprawdzenie, czego użytkownicy poszukują w sieci. Przykładowo wpisując hasło słuchawki dowiemy się, że użytkownicy wykazują duże zainteresowanie słuchawkami firmy Sony i interesują ich coroczne rankingi. Przełożyć te dane możemy na treści jakie tworzymy, chociażby odpowiadając na pytania konsumentów.

answerthepublic.com

Hola hola!

Przedstawiłem jedynie cztery narzędzia marketera, co znaczy, że temat jeszcze nie jest zakończony. Wiedza ta nie uczyni cię od razu specjalistą, ale otworzy drzwi do zgłębienia tematu. Dodatkowo zachęcam cię do sprawdzenia tych narzędzi i podzielenia się opinią w komentarzu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments