pierwsze wrażenie w social mediach

Pierwsze wrażenie w social mediach – jak zrobić je dobrze?

Mówi się, że dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dotyczy to nie tylko prywatnych czy zawodowych spotkań, ale i działań na polu marketingu oraz reklam. Głównie w social mediach, gdzie codziennie jesteśmy zalewani różnymi treściami, pierwsze wrażenie gra bardzo ważną rolę. To od tego zależy nasze “być albo nie być” w sieci. Czy użytkownik zatrzyma wzrok na naszej marce, a może będzie scrollować dalej? 

Kilka sekund i mam Cię!

Nie ważne jak długo przebywamy z nowo spotkaną osobą czy też wgapiamy się w post na Instagramie. Efekt pierwszego wrażenia to głównie pierwsze kilka sekund. Widać to doskonale na takich kanałach komunikacji jak TikTok czy też YouTube. Początek naszego filmu w dużej mierze sprawi, czy widz będzie oglądał materiał do końca. Warto więc spróbować “kupić” użytkownika i w kilku pierwszych sekundach dać mały spoiler filmu albo zrobić / powiedzieć coś nietuzinkowego by zainteresował się on dalszą treścią. W przypadku publikacji w serwisie YouTube nie liczy się sam materiał – na pierwsze wrażenie składa się tutaj również miniatura oraz tytuł filmu. Tylko pamiętaj, żeby nie stosować click baitów – wielu odbiorców to zniechęca. 

Oceniamy książkę po okładce?

Ile znasz osób, które mówią: “dla mnie liczy się wnętrze” albo “charakter jest najważniejszy”? Jak się okazuje nawet takie wartości nie są w stanie oszukać naszego mózgu, który przy pierwszym spotkaniu z nową osobą kieruje się aż w 55% aspektami wizualnymi! To, co mówimy w takich sytuacjach to zaledwie 7%… Ważniejsza od tego jest gestykulacja, mimika twarzy, ton głosu i pewność siebie. Takie wartości to pozostałe 38%. Zależność tą doskonale widać w takich aplikacjach, jak Tinder, gdzie pierwsze skrzypce grają zdjęcia użytkowników. Tylko nie mów, że te ładniejsze dziewczyny albo przystojniejszych facetów dajesz w lewo… 😉

Czy to działa również na treści publikowane w social mediach? Oczywiście, że tak! Pierwsze co musisz zrobić, to przyciągnąć wzrok odbiorcy. Spójrz tylko na posty na Instagramie – więcej czasu spędzamy tam oglądając piękne zdjęcia czy infografiki – gorsze treści pomijamy. Warto więc wziąć sobie do serca kilka rad. Twoje publikacje w sieci mogą stać się popularniejsze, jeśli zwrócisz uwagę na jakość swoich zdjęć, poprawne kompozycje czy też odpowiednio dobraną kolorystykę. Podczas tworzenia grafik, które zawierają w sobie tekst, warto posługiwać się chwytliwymi i krótkimi hasłami (swoją drogą, nawet niektóre algorytmy nie lubią obrazków ze zbyt dużą ilością tekstu).

Dopiero w drugiej kolejności zwracamy uwagę na opisy postów. Jednak nie jest to powód, by nie przykładać się do treści swoich publikacji. Nawet najpiękniejsze posty w social mediach nie obronią się, gdy będą miały w sobie bzdury. Łatwo tym zepsuć swój dobry start w relacji z użytkownikiem. Zrób wszystko, by został z Tobą na dłużej łącząc ze sobą wszystkie aspekty składające się na dobre pierwsze wrażenie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments