Promowanie firmy lokalnie w sieci – od czego zacząć?

Masz firmę, np. salon fryzjerski i zastanawiasz się nad tym, od czego zacząć aby zaistnieć w sieci?
Może założenie fanpage na Facebooku będzie dobrym rozwiązaniem? Może zacząć od wizytówki Google?
Postaram się nieco przybliżyć temat i odpowiedzieć na pytania.

Zadajmy sobie pytania

W pierwszej kolejności warto odpowiedzieć sobie na pytania:
Po co nam promowanie firmy w sieci?
Co chcemy uzyskać będąc online?
Dlaczego odpowiedzi na te pytania są tak ważne?

Przede wszystkim aby móc podjąć jakiekolwiek działania, musimy znać ich cel, aby dobrać odpowiednie narzędzia. Zależy nam na nawiązaniu relacji z klientem? Chcemy aby klient mógł się z nami skontaktować i umówić wizytę? Chcemy polepszyć nasz wizerunek? Te i wiele innych podobnych pytań pozwoli Ci wybrać odpowiednią ścieżkę.

Promowanie firmy – może fanpage na Facebooku?

Fanpage na Facebooku jest świetnym rozwiązaniem w przypadku gdy chcemy lepiej poznać naszą grupę docelową. Dzięki możliwości interakcji z użytkownikami możemy nawiązać z nimi relację i zrobić np. dobre pierwsze wrażenie.

Facebook - nawiązanie relacji z klientem.

Facebook to również świetny sposób na zwiększenie wiarygodności w oczach klientów.
Jeżeli oferujemy swoje usługi na najwyższym poziomie, a klienci to dostrzegą, to zyskamy pozytywne opinie, które przełożą się na pozyskanie nowych klientów.
Warto pamiętać, że profesjonalne prowadzenie fanpage firmy nie opiera się tylko na wstawieniu zdjęcia raz na jakiś czas, a dokładnym opracowaniu koncepcji komunikacji, która niesie ze sobą szereg działań.

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka firmy w sieci Google, to jedna z obowiązkowych tematów na liście zadań przy promowaniu firmy lokalnie. Dlaczego jest to takie ważne?

Google moja firma - promowanie firmy lokalnie w sieci

Sami z doświadczenia wiemy, że jeżeli jesteśmy w obcym mieście najczęściej sięgamy do „wujka Google”.
Przed decyzją, gdzie pójdziemy, sprawdzamy opinie na temat wybranego miejsca, następnie mamy możliwość wyznaczyć trasę czy zadzwonić do punktu.
Tak samo sytuacja wygląda w przypadku gdy ktoś szuka informacji o naszym punkcie.
Wizytówka Google ułatwi kontakt klientom i pozwoli zaistnieć w sieci, a także przy większej ilości pozytywnych opinii – wypromować naszą firmę.

Jak widać nie ma jednej recepty. Wymienione przeze mnie propozycje to tak na prawdę kropla w morzu potrzeb, ale liczę ,że w pewnym stopniu ułatwią one działania związane z digital-marketingiem.
Jeżeli zależy nam na profesjonalnych działaniach, warto sięgnąć o poradę specjalistów, np. agencji digital marketingu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments