Reklamy podczas SuperBowl 2022 – subiektywny przegląd

W nocy z niedzieli na poniedziałek odbył się 56. SuperBowl. Finał rozgrywek futbolu amerykańskiego to nie tylko wielki dzień dla świata sportu, ale również dla świata reklamy. Co takiego ma w sobie to wydarzenie i dlaczego marki tak chętnie chcą się tam promować?

Najdroższe reklamy świata

Finał NFL ogląda co roku około 6 mln widzów. Nic więc dziwnego że marki takie jak Nissan, BMW czy Lay’s są chętne wydać na reklamę ogromne kwoty. Prezentowany w trakcie wydarzenia blok reklamowy należy bowiem do najdroższych. Stacja NBC emitująca finał rozgrywek ustanowiła w tym roku bowiem kolejny rekord – cena za 30-sekundowy spot emitowany w jego trakcie wynosiła kolosalną kwotę 6,6 miliona dolarów. Jakie zatem reklamy przykuły w tym roku naszą uwagę?

Co trafiło na szklane ekrany podczas SuperBowl?

Zastanawialiście się kiedyś co by było gdyby Alexa czytała Wam w myślach? Ten materiał pokazuje jak wyglądałaby wtedy codzienność z urządzeniem Amazona. Reklama w której wystąpili Scarlett Johansson i Colin Jost jest utrzymana w swobodnym, zabawnym tonie. Trzeba jednak przyznać, że lepiej jeśli koncept czytania w myślach pozostanie w odległej przyszłości.

Piękne kobiety, szybkie samochody i niespodziewane zwroty akcji – ta reklama ma wszystko aby określić ją świetnym (a zarazem krótkim) filmem kina akcji. Brie Larson pojawia się w niej aby ogłosić, że jazda Nissanem gwarantuje maksymalne emocje by następnie … zresztą, sprawdźcie sami 🙂

Arnold Schwarzenegger i Salma Hayek grający Zeusa i Herę w reklamie BMW? Check. Olimpijscy bogowie postanowili bowiem przejść na emeryturę i odpocząć w upalnym Palm Springs. Ich sielankę przerywają problemy z zasilaniem. Z pomocą przychodzi elektryczne BMW iX, działające bez mocy greckich bogów. Świetnie zrealizowana reklama, w której nie brak humoru.

Doritos słynie z reklam tworzonych z dystansem do świata. Nie inaczej było tym razem. Firma postawiła tym razem na dystans do świata zwierząt, ukazując uroczych mieszkańców lasu, w których produkt marki Doritos budzi musicalową wręcz umiejętność śpiewania. Pod wpływem pikantnej przekąski dzikie zwierzęta zaczynają tańczyć w rytm przeboju Salt-N-Pepy. Trzeba przyznać, że produkt ma to coś, skoro potrafi rozruszać nawet leniwca.

To jedna z tych reklam która poruszy wasze serca. Marka Toyota we współpracy z braćmi McKeever ukazuje że nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania. Sukces niewidomego Briana McKeevera pokazuje siłę braterskiego wsparcia.

Martha Stewart, tegoroczna gwiazd Superbowl Halftime Show – Snoop Doog,  oraz zapalniczka BiC. Pełna gierek słownych, osadzona w żartobliwej konwencji reklama pokazuje nam zalety produktu marki BiC. Patrząc na przekaz, wniosek jest jeden – ta zapalniczka sprawdzi się do zapalania wielu różnych legalnych (i nie tylko 😉 ) rzeczy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments