Jak zaliczyć sesję? 4 wskazówki od studenta dla studenta

W życiu każdego studenta przychodzi czas, gdzie szybsze bicie serca staje się normą, a hektolitry wypitej kawy w cale nie pomagają aby z luzem przebrnąć przez te pobojowisko, a jedynie działa jak potion, który doda nam energii przez chwilę. Niektórzy na samo słowo „sesja” dostają gęsiej skórki, jakby było to imię, którego nie powinno się wymawiać…

Postaram się przedstawić 5 wskazówek, które przynajmniej mi pomogły przebrnąć przez ten trudny okres jakim jest sesja na uczelni.

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

~Benjamin Franklin

1. Rób notatki, nawet jeżeli masz je od kogoś

Pomimo posiadania notatek, postaraj się przepisać je po swojemu. Nie dość, że dostosujesz notatki pod siebie, to przepisując już rozpoczniesz naukę.

Sesja - sterta książek w czasie nauki

Przy ręcznym pisaniu angażujemy naszą pamięć motoryczną, co zapada nam w pamięci bardziej, aniżeli pisząc na klawiaturze. Dlatego przepisywanie jest tak skuteczną metodą!

2. Zacznij wcześniej…

Osobiście nie przepadam siedzieć nad książkami i zakuwać dzień przed egzaminem…
Dlatego sięgam po notatki częściej, ale na krótko!
Sami doskonale wiemy, że towarzyszy nam cała masa różnych rozpraszaczy, w szczególności kiedy siedzimy nad książkami.
Czasem nawet napis na długopisie wydaje się być ciekawszy od materiału, który mamy do przyswojenia.
Sięganie do notatek częściej, ale na krótko sprawi, że mniej się rozpraszam i efektywniej wykorzystujemy ten czas, a nawet zyskamy go więcej na inne zadania.

3. Sesja – zaplanuj swój czas w tym okresie

Czas trwania sesji, to czas, który wywołuje wiele stresu. Najprostszym sposobem aby uniknąć go uniknąć, to odpowiednie przygotowanie się. W szczególności, jeżeli mamy wiele innych obowiązków na głowie. Zadbaj o to aby odpowiednio zaplanować czas i uniknąć dodatkowego stresu!

4. Zacznij ćwiczyć

Badania potwierdzają, że ćwiczenia pomagają zredukować napięcie.

Ćwiczenia na bieżni - redukcja stresu przed sesją


Wystarczy kilka minut na siłowni, czy spaceru aby ograniczyć stres, którego mamy bardzo dużo w tym trudnym okresie.
W dodatku zadbamy o nasze zdrowie fizyczne!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments