Wyznaczaj SMART cele w swoich działaniach

Każda firma, marka, ma pomysł na siebie. Już podczas tworzenia biznesplanu przedstawiamy co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. Do tego celu głównie służy metoda SMART. Pokazuje oraz porządkuje ona nam działania w firmie, wyznacza kierunek, do którego chcemy dążyć. Metoda ta, również dobrze sprawdza się w życiu prywatnym, ale zazwyczaj osoby, które z niej korzystają robią to źle. Dziś garść informacji o tym jak robić to dobrze oraz kilka praktycznych przykładów. Zaczynamy!

Po co wyznaczamy cele?

Dziś każda firma musi prowadzić w jakimś stopniu marketing. Jest on często zależny od rozmiaru firmy i celu – co chce nim firma osiągnąć. Ustanowienie dobrze skonstruowanych celów pozwala wykrywać błędy i poprawiać nasze działania. Życie prywatne obfituje również w pomysły, marzenia, plany które na pewno chcemy realizować.

Czego nie robić?

Najważniejsza kwestia to zakładajmy cele możliwe do osiągnięcia. Niewywiązanie się z założeń, może chociażby powodować smutek, brak chęci do dalszej pracy, jak również straty materialne, przepalanie środków, dlatego tutaj tak ważna jest metoda SMART, ponieważ ona w łatwy sposób pozwala nam zdefiniować nasz cel.

SMART – co to znaczy?

Każdy z składowych elementów najlepiej przedstawi grafika:

model smart, wytłumaczenie
źródło: SMART Marketing Strategies – Whatagraph

Każdy element jest odpowiedzialny za całokształt naszego celu, a powinien on być:

  • S – skonkretyzowany
  • M – mierzalny
  • A – osiągalny
  • R – istotny
  • T – określony w czasie

Skoro znamy teorię, stwórzmy praktyczny przykład takiego celu.

SMART plan ✅

Zgodnie z rozszyfrowanym skrótem, stwórzmy plan dla naszej strony – contentowe.pl.

Zdobycie 30 unikalnych odsłon na każdy nowy post, poprzez przeprowadzenie kampanii w Google Ads, do końca czerwca.

Rozbijmy nasz cel na czynniki i sprawdźmy jego poprawność.

  • skonkretyzowany – 30 unikalnych odsłon
  • mierzalny – sprawdzimy to w podpiętym do witryny Google Analytics
  • osiągalny – jak najbardziej, nie jest to nic niemożliwego, znamy swoje możliwości
  • istotny – może to przyciągnąć do nas stałych czytelników
  • określony w czasie – do końca czerwca

Teraz cel, który może być bardziej adekwatny do pory roku i okresu weselnego.

Schudnięcie 5 kilo, abym mógł zmieścić się w garnitur, poprzez ćwiczenie 2 razy dziennie po pół godziny i dbanie o dietę. Chcę to osiągnąć do początku sierpnia.

Rozbijmy nasz cel na czynniki i sprawdźmy jego poprawność.

  • skonkretyzowany – schudnięcie 3 kilo
  • mierzalny – albo garnitur będzie pasować albo nie
  • osiągalny – dam radę ćwiczyć i dbać o dietę
  • istotny – nie będę musiał kupować nowego
  • określony w czasie – do początku sierpnia

SMART – podsumowanie

Jak widać, cele mogą być ważne dla przedsiębiorstwa, ale i istotne dla nas. Warto definiować je, aby mieć jasno sprecyzowany cel, do którego konsekwentnie będziemy w ustalony sposób dążyć.

Życzę wam abyście z metodą SMART, zdążyli przygotować się do sezonu kąpielowego.

Poprzedni post z kategorii: E-commerce – na co uważać?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments